Ölü hakkında ya iyidir ya da hiçbir şey

Tarihçi Diogenes Laertsky'nin (MS III. Yüzyıl) makalesinde alıntıladığı Spartalı (MÖ VI. Ünlü Filozofların Yaşamı, Öğretileri ve Görüşleri.


Yıllar içinde veya büyük bir yaş farkı olan insanların ateşli duygularını açıklamak için sıklıkla kullanılan "Eugene Onegin" den bir alıntı. Bununla birlikte, tüm kıtayı okumaya değer, Alexander Sergeevich'in aklında tamamen farklı bir şey olduğu anlaşılıyor:


Ama genç, bakir kalplere
Dürtüleri faydalıdır,
Tarlalara bahar fırtınaları gibi:

Tutku yağmurunda tazelenirler,
Ve güncellenir ve olgunlaşırlar -
Ve güçlü bir hayat verir
Ve yemyeşil renk ve tatlı meyve.

Ama geç ve kısır bir yaşta,
Yıllarımızın başında
Hüzünlü tutku ölü izi:
Çok soğuk sonbahar fırtınaları

Çayır bataklığa dönüştü
Ve etraftaki ormanı açığa çıkarın.

Yaşa ve öğren


Kelimenin tam anlamıyla her öğretmenden duyulabilen ve şu veya bu konuyu çalışmanın önemini haklı çıkarmak için bir argüman olarak alıntı yapmaktan hoşlandıkları çok ünlü bir cümle, aslında eksiktir ve genellikle yanlışlıkla Lenin'e atfedilir.


Ünlü "insanlar sessiz", yetkililerin ve genel olarak herhangi bir otoritenin herhangi bir kararını kabul etmeye hazır olan Rus halkının sessiz itaatinin bir görüntüsü olarak kabul edilir. Ancak Puşkin tam tersidir. Şiir, Godunovların kanlı katliamından sonra yeni çarın halka tanıtılmasıyla sona erer.

MOSALSKİ: İnsanlar! Maria Godunova ve oğlu Theodore kendilerini zehirle zehirlediler. Cesetlerini gördük.

İnsanlar dehşet içinde ve sessiz.

MOSALSKİ: Neden susuyorsun? haykırış: Yaşasın Çar Dimitri İvanoviç!

Son, araçları haklı çıkarır


şaraptaki gerçek

Yaşlı Pliny'nin ünlü sözü "Gerçek şaraptadır." Aslında "ve sağlık sudadır" ifadesinin bir devamı vardır. Orijinal "In vino veritas, in aqua sanitas"ta.

Hayat kısa, sanat kalıcıdır.


Rusça'daki "Ars longa, vita brevis" ifadesi, orijinalinden Latince çeviriden daha da ileri gitti ve artık "el yazmaları yanmaz" gibi bir şey olarak anlaşılıyor. Aslında, bu orijinal olarak Hipokrat'tan bir alıntıdır: "hayat kısa, sanatın yolu uzun, fırsat çabuk geçer, deneyim yanıltıcıdır, yargılamak zordur." Yani, çalışması için bir ömür yeterli olmayan tıbbın karmaşıklığı hakkında basit bir akıl yürütme. Orijinalde, Ars ("sanat") kelimesi yerine, mutlaka "sanat" değil, aynı başarı "zanaat" veya "beceri" olan Yunanca τέχνη kelimesidir.

Din insanların afyonudur


Ateistler arasında popüler olan bir ifade de bağlamından koparılmıştır. Karl Marx, Hegelci Hukuk Felsefesinin Eleştirisi'nin (1843) önsözünde şöyle yazmıştı: "Din, mazlum bir yaratığın havası, kalpsiz bir dünyanın kalbi ve ruhsuz bir durumun ruhudur. Din, ruhsuz bir düzenin ruhu olduğu gibi, insanların afyonudur!” Yani din, insanlık dışı bir toplumda sosyal varoluşun acısını azaltır.

İstisna kuralı kanıtlar


Mantıksız olduğu aşikar olan bu ifade oldukça yanlış kullanılmaktadır. Bu ifade, Cicero'nun Yaşlı Lucius Cornelius Balbus'u savunmak için yaptığı konuşmadan bir açıklama olarak oluşturulmuştur. Yasadışı yollarla Roma vatandaşlığı almakla suçlandı. Dava MÖ 56'da görüldü. e.

Balbus, Hades'in (Cadiz'in modern adı) yerlisiydi, arkadaş olduğu ve arkadaş olduğu Pompey'in emrinde görev yaptı; Pompey ve vatandaşlığının sponsoruydu. Suçlamanın arka planı, o dönemin yüksek profilli davalarının çoğunda olduğu gibi, siyasiydi. Balbus'un kendisi siyasi olarak aktif olmasına rağmen, darbe kesinlikle Birinci Triumvirlik'in (Sezar, Crassus ve Pompey) üçlülerini hedef aldı.

Balbus sadece Cicero tarafından değil, Pompey ve Crassus tarafından da savunuldu. Dava kazanıldı. Cicero konuşmasında bu iddiayı dile getiriyor. Roma'nın komşu ülkelerle karşılıklı olarak tanınmasına ilişkin bazı eyaletler arası anlaşmalarda, çifte vatandaşlığı açıkça dışlayan bir madde vardı: bu ülkelerin sakinleri, önce kendi vatandaşlıklarından vazgeçmeden Roma vatandaşı olamazlardı. Balba'nın vatandaşlığı ikili idi; bu suçlamanın resmi tarafıydı. Cicero, bazı anlaşmalarda böyle bir istisna olduğu için, aksi kurala tabi olmadığı, yani çifte vatandaşlığa izin verdiği anlaşmaların olduğunu söylüyor. Başka bir deyişle, eğer bir istisna varsa, bu kural hiçbir zaman açıkça belirtilmemiş olsa bile, o istisnanın yapıldığı bir kural olmalıdır. Böylece, istisnaların varlığı, bu istisnaların yapıldığı kuralın varlığını teyit eder.

İstisnalar kuralı doğrulamaz ama istisnaların varlığı kuralın varlığını teyit eder!

02.12.2008, 01:06

Çalışma başlığında felsefe yaptığım için üzgünüm ama cevabı nerede aramalı? Burada birçok filolog var ve bu ifadeyle ilk kez bir Rusça dersinde karşılaştım ...

Aslında, burada bulunan düşünenlerden birinin, istisnaların kuralı nasıl doğruladığını bana net bir örnekle açıklayacağı umuduyla yazıyorum.

Şimdiden teşekkürler.

02.12.2008, 01:09


bir ilişki var mı?

02.12.2008, 01:12

Hala okuldaydım, bana "her kuralın istisnaları vardır" dediler.
bir ilişki var mı?

Evet, aynı operadan ... Ama istisnaların varlığı kuralı nasıl kanıtlıyor?
Ama ortak bir tabir... şimdiye kadar kimse açıklayamadı :(

02.12.2008, 01:13

belki bir aksiyom?

02.12.2008, 01:25

Belki de kurallar, istisnalar olması için kasıtlı olarak hazırlanmıştır? Aksi halde daha çok olur veya daha zor olurlardı.

02.12.2008, 01:29

"istisna kuralı doğrular" yanlış veya daha doğrusu eksik bir ifadedir - "sarhoş - deniz diz boyu (ve kulaklara kadar bir su birikintisi)" vb. zıt anlamı - "istisna kuralı kontrol eder". Yani: "İstisna, yalnızca kuralın UYGULANMASININ ÇERÇEVESİNİ onaylar" - kural, istisna olmadığı sürece kuraldır

Bu ifade, Cicero'nun Yaşlı Lucius Cornelius Balba'yı savunmak için yaptığı konuşmadan bir açıklama olarak oluşturulmuştur. Yasadışı yollarla Roma vatandaşlığı almakla suçlandı. Dava MÖ 56'da görüldü. e.
L. Cornelius Balbus, Hades'in (Cadiz'in modern adı) yerlisiydi, arkadaş olduğu ve arkadaş olduğu Pompey'in emrinde görev yaptı; Pompey ve vatandaşlığının sponsoruydu. Suçlamanın arka planı, o dönemin yüksek profilli davalarının çoğunda olduğu gibi, siyasiydi. Balbus'un kendisi siyasi olarak aktif olmasına rağmen, darbe kesinlikle Birinci Triumvirlik'in (Sezar, Crassus ve Pompey) üçlülerini hedef aldı.
Balbus sadece Cicero tarafından değil, Pompey ve Crassus tarafından da savunuldu. Dava kazanıldı. Balbus, düşmanlar arasında ortak bir yer bulmak için her zaman yatıştırıcı bir politika izlemeye çalıştı. MÖ 40'ta Roma tarihinde konsül olan ilk vatandaşlığa alınmış (doğmamış) vatandaş oldu. e.
Cicero konuşmasında bu iddiayı dile getiriyor. Roma'nın komşu ülkelerle karşılıklı olarak tanınmasına ilişkin bazı eyaletler arası anlaşmalarda, çifte vatandaşlığı açıkça dışlayan bir madde vardı: bu ülkelerin sakinleri, önce kendi vatandaşlıklarından vazgeçmeden Roma vatandaşı olamazlardı. Balba'nın vatandaşlığı ikili idi; bu suçlamanın resmi tarafıydı. Cicero, bazı anlaşmalarda böyle bir istisna olduğu için, aksi kurala tabi olmadığı, yani çifte vatandaşlığa izin verdiği anlaşmaların olduğunu söylüyor.

Başka bir deyişle, eğer bir istisna varsa, bu kural hiçbir zaman açıkça belirtilmemiş olsa bile, o istisnanın yapıldığı bir kural olmalıdır. Böylece, istisnaların varlığı, bu istisnaların yapıldığı kuralın varlığını teyit eder.

Kaynak: internet

02.12.2008, 01:33

Belki de istisna, kuralı tam olarak münhasırlığı ve diğer kuralların da uygulanmasının imkansızlığı ile doğrular?

02.12.2008, 01:37

evet evet anladım :)
Doğru, böyle bir formülasyon, sevdiğiniz her şeyi bir kural olarak adlandırmanıza izin verir ve buna karşılık gelmeyen - bu kuralın varlığını borçlu olduğu bir istisna .... eh

[e-posta korumalı] 02.12.2008 01:39 eklendi
Belki de istisna, kuralı tam olarak münhasırlığı ve diğer kuralların da uygulanmasının imkansızlığı ile doğrular?
Ve büyük olasılıkla, bu, örneğin daha somut ve anlaşılır bir şey söylenemezse, bir anlaşmazlıkta argüman olarak kullanılan tamamen felsefi bir ifadedir.

Natusya, suya bakmışsın! Bu cümle bugün bana argüman olarak getirildi :)

02.12.2008, 03:03

İstisnalar kuralı nasıl kanıtlar?
Mümkün değil. Yani, tipik bir kurt argümanı: sadece çok eşit olmayan bir anlaşmazlıkta işe yarar. Boltoloji. :] Burada zaten dile getirilen klasik mantığın varsayımlarından birinin küfür edilmesi: bir istisna varsa, o zaman bir kural olmalı

02.12.2008, 03:26

02.12.2008, 03:51

Başka bir versiyon gibi. Bazı bilim adamlarının Slav topraklarının yer adları üzerine çalışmalarını okuduğumu hatırlıyorum. Bu yüzden şöyle bir şey yazdı: "Her yerde ormanla büyümüş bu topraklarda," Lesnoe (aya) "yer adı hiçbir yerde bulunamadı." Garip görünebilir. Ama tam da burada her şey orman olduğu için, böyle bir yer adı bulunamaz, çünkü alternatifi yok, ormansız bir şey." Burada belki de ilgilendiğiniz tabir böyle anlatılıyor) Mesela ancak bir istisna varsa kural gerçekleşir.

Nasıl ilginç :)
"Kural" kelimesinin çoğunluk anlamına geldiği durumlar için her şey doğrudur (örneğin, "kural olarak, kışın şapka takarlar"), ancak "kural" davranış normu olduğunda çöp başlar ("Kural: son ekler yang, an, ying bir N ile yazılır").

Viimo gerçekten bir bahane, belki de dar görüşlü öğretmenlerin bir hatası

02.12.2008, 09:43

Bu cümleyi duyduğunda çılgına dönen bir matematik öğretmenimiz vardı. Bunun okul eğitim sisteminin çocukların kafasına çaktığı en çirkin saçmalıklardan biri olduğunu düşündü.

02.12.2008, 11:02

Bu çok havalı bir partinin felsefesidir. Kısaca:
Dünyamız kusurlu. Kurallarımız da. İstisnalar olmasaydı, tüm insan kavramları mutlak olduğunu iddia ederdi. Birkaç istisna, kuralları doğrulamaz, ancak bir kişinin sınırlarını belirtir.

Bu ifadenin Allah'a ait olması mümkündür. :)

02.12.2008, 12:31

Bir diziden bir soru - Yüce bir tanrı "kaldırılmamış" bir taşı kaldırabilir mi?
Basit bir bakış açısından bakarsanız, pancar çorbası pişirmeyi deneyin. eğer eklemezsen
pancar, o zaman ASLA pancar çorbası almayın, ancak çorba alın (işte kuralı onaylayan bir istisna).
İfade bizim değil "Exceptio regulum probat" (Latince'den) - "İstisnalar kuralları kontrol eder"

Bir kural var ve bir aksiyom var (herhangi bir eylem altında değişmeyen bir değer).

Kuralın istisnaları olduğu bir aksiyomdur. Kural kelimesi bunun için var. "Doğrudan" bir hata yapmaktan korkuyorum.
Bazı benzer özelliklere sahip bir dizi olay olan bir olay varsa, kural kural değildir.
ve bu küme başlangıçta kurala uyuyor (kuralın yaratıcısı tarafından tasarlandığı şekliyle) kurala uymuyor.

Ve George Orwell'in "1984" adlı eserinden "Özgürlük köleliktir, savaş barıştır" ifadesini nasıl buldunuz?
PS.
Teşekkürler TS, en azından bölümün neresinde tartışabilirsin, yoksa bölüm bir ilan panosuna dönüştü :)

02.12.2008, 12:45

Başka bir deyişle, eğer bir istisna varsa, bu kural hiçbir zaman açıkça belirtilmemiş olsa bile, o istisnanın yapıldığı bir kural olmalıdır. Böylece, istisnaların varlığı, bu istisnaların yapıldığı kuralın varlığını teyit eder.
İstisnalar kuralı doğrulamaz ama istisnaların varlığı kuralın varlığını teyit eder!
Bunun tamamen yasal bir an olduğu ortaya çıktı. Ve bugün bu cümle yersiz ve yersiz telaffuz ediliyor.

02.12.2008, 12:50

Bir kural var ve bir aksiyom var
Kuralın aksiyomla doğrudan bir ilişkisi yoktur.
Bir aksiyom, kanıt gerektirmeyen bir ifadedir. Herhangi bir sistemi kurmak için bir temele ihtiyacınız var. Böylece, daha sonra değişikliklere uğrayan aksiyomlar ortaya çıktı. Örneğin, "paralellikler kesişmez" aksiyomu Lobachevsky'nin geometrisinde çalışmaz.
Ve kuralların istisnaları olduğu gerçeği, daha çok analitik kanıt gerektiren bir teoremdir. Peki ya da mistik, istersen.
Konu daha ilginç bir açıdan geliştirilebilir - "Tüm kuralların istisnaları var mı?" Ve bunu pratikte trafik polisine kanıtlamaya çalışın: bl:

02.12.2008, 12:58

Varsayımsal olarak onaylar.
Varsayım *** 769;tion (lat. prae - önde, önce ve varsayım - döşeme, rehin), tzh. presu *** 769;mption (lat. praesumptio - varsayım, beklenti) - dilsel anlambilim terimi; ifadede anlamın varlığını sağlayan gerekli bir anlamsal bileşen. Wikipedia'dan alınmıştır %B7%D0%B8%D1%86%D0%B8%D1%8F)

Dilbilimsel örnek:
“Döndüğümü biliyor” ve “döndüğümü bilmiyor” ifadeleri aynı “döndüm” önkabulünü içermektedir.
Şunlar. anlamın bir kısmı, herhangi bir cümlede yer alan anlamın "geri kalanı".

Bizim durumumuzda:

Belirli bir genel bilgi alanı vardır.
Bu alanın bir kısmı var - kural. Ve ikinci kısım bir istisnadır.
İstisnayı bilerek, (genel bilgi alanı) eksi (istisna) = (kural) diyebiliriz.

02.12.2008, 13:04

Teorik olarak istisna, kuralın bir parçasıdır. Geri kalan her şey, resmileştiremeyecek kadar tembel olan çeşitli çizgilerden filologlar tarafından icat edildi. Tembelliği haklı çıkarmak için her fırsatta istisna ve kural mantrasını tekrarlarlar. Bu bir komplo, size gerçekten söylüyorum.

02.12.2008, 13:14


Örneğin:

02.12.2008, 13:22

Kafanızı kandırmamak için istisnaları unutabilirsiniz, ancak kuralı bir tane daha ile tamamlayabilirsiniz.
Örneğin:
"Tüm kelimeler" -yann "son ekiyle yazılır vb. İkinci kural" "teneke", "cam" vb. .Çünkü mantıksal çelişkiler içinde boğulma riski vardır.

Konu bu, evet. Sadece "teneke" ve "cam" kelimelerini farklı yazardım.

02.12.2008, 13:37

02.12.2008, 13:45

Kafanızı kandırmamak için istisnaları unutabilirsiniz, ancak kuralı bir tane daha ile tamamlayabilirsiniz.
Örneğin:
"Tüm kelimeler" -yann "son ekiyle yazılır vb. İkinci kural" "teneke", "cam" vb. .Çünkü mantıksal çelişkiler içinde boğulma riski vardır.

Hmm, bence istisnaları unutman için çok erken, bunu affetmeyebilirler: fikir:

02.12.2008, 14:05

Evet, ben de çok farklı yazar ve yapardım ama kurallar ... Bu kurallar ... Etrafta sadece kurallar var ... Ve istisnalar varsa, o zaman her zaman bir sorun vardır.
Rus dilinin kuralları, zaten orada olan tamamen kötüdür. Rosenthal cehennemde yanıyor gibi.

02.12.2008, 14:29

Kural, çok sayıda homojen nesne için bir yasanın/bildirimin/... varlığıdır. İstisna, toplamın dışında kalan nesnelerdir. Ama istisnai bir şey olduğunu (yani genelin dışına çıktığını) söylersek, o zaman bu tür nesnelerin geri kalanını bu kritere göre birleştirdiğimizi kabul ederiz.
Sağdaki kalbi bir istisna olarak görüyoruz, çünkü kural olarak, çoğunlukla solda olduğunda doğrudur, yani. bir kural belirleyin.
Şunlar. bir istisnanın varlığı, bir kuralın varlığını doğrular ve "homojen" kelimeler kısaca IMHO nedeniyle ortadan kayboldu.

02.12.2008, 15:19

Şunlar. bir istisnanın varlığı, bir kuralın varlığını doğrular ve "homojen" kelimeler kısaca IMHO nedeniyle ortadan kayboldu.
Her ikisinin de varlığı tanımın bir parçasıdır, bu nedenle "istisna kuralı onaylar" ifadesi kendi anlamından yoksundur, vb.

02.12.2008, 17:04

Şimdi sana akıllı bir düşünce söyleyeceğim, sadece alınma .. "(c) Mimino.

Dışlanan öyle ki münhasır, hem de dikkat çekecek kadar denir!

Örnek (kişisel değil) :)

İfade:

"Bütün erkekler lanet olası..."

Fakat! - Lvovich'in ... k * zel olmadığından eminim.
Yani, bu özel durumla ilgili olarak Lvovich bir istisnadır.

Ama!, şüphesiz, "Bütün insanlar k * kötüdür ..." ifadesinin geçerliliğini doğrulayan (Lvovich) benzeri münhasırlık örneklerinden çok daha fazla örnek olduğu için, "Bütün insanlar k * kötüdür .. ." oldukça adil.

Ve Lvovich istisnai olduğu için "Lvovich" istisnası bu nedenle dikkat çekiyor.
:fikir::gülmek::fikir::gülmek:

Bir kez daha - bu örnek sadece bir örnektir ve özdeyişin yazarının görüşüyle ​​örtüşmeyebilir)))))

02.12.2008, 17:36

Çok fazla istisna birikirse, kuralı gözden geçirme zamanı gelmiştir. Yani, istisnalar kuralın gücünü test eder. Dedikleri gibi: bir kez - bir durum, ikinci kez - bir tesadüf, üç kez - bir model. İstisnalar belirli bir düzenlilik kazanır kazanmaz, ya onlar için ayrı bir kural çıkarılmalı ya da istisna oldukları kuralın revize edilmesi gerekir.

Günlük konuşmada, dahil. ve bilimsel tartışmalarda, meşhur "İstisna, kuralı kanıtlar" ifadesi sıklıkla kullanılır. Çok az insan, Rusça'ya Latince ifade sözlüklerinden girdiğini biliyor ve daha da az insan, Latince ifadenin Rusça çevirisine bu ifadenin anlamını bozan bir hatanın girdiğini biliyor. Bu hatayı bilen meslektaşlarımı bağışlayın: bilen küçük bir grubun parçasısınız. Eleştiri, herhangi bir yorumunuz minnetle kabul edilecektir.

"Latince Kelimelerin ve İfadelerin Kısa Sözlüğünü" açıyoruz, şunu buluyoruz:

Exeptio probat regulam (exeptio probat regulam) - Rusça'ya çevrilir:
a) İstisna, kuralı ispatlar. - sözlükte böyle yazıyor; Bu doğru değil.
b) İstisna, kuralı test eder. - diğer sözlüklerde öyle yazıyor; Bu doğru.

"a" seçeneği, biçimsel (matematiksel) mantıkla kolayca çürütülür. Şu şekilde tartışıyoruz: eğer bir istisna kuralı bir kez onaylarsa, o zaman iki istisna kuralı iki kez, üç istisna - üç kez vb. İstisnaların sayısı sonsuz olma eğilimindeyse, kural tamamen istisnalardan oluşur, yani. kural olmaktan çıkar ve böylece "a" ifadesi anlamsız hale gelir.

"Kural" kelimesi yerine "yasa" kelimesini koyarsak (hangi ülkede siz yerine geçersiniz), o zaman matematiksel uyumumuz hiç zarar görmez. Ve genel olarak, insanlar yasaların istisnalarından zarar görür veya bundan yararlanır ve matematik bu değişiklikleri kayıtsız bir şekilde düzeltir.

"B" seçeneğini kontrol etmek mantıklı değil, çünkü burada bir istisnanın bile kuralı çürüteceği ve keyfi olarak birçok kontrolün kuralı hiçbir şekilde etkilemeyeceği hemen anlaşılıyor.

Kurnaz ifade (“a” seçeneği) Latince-Rusça sözlüğe “probat - onaylar” olarak girerken, “probat” fiili Latince-İngilizce sözlüğe “test etmek” - kontrol etmek, test etmek, denemek için girdi. Bu tür durumlar, çeviri literatürde bir kelimenin esas alınması, yanlış yorumlanması ve sözlüğe eklenmesiyle ortaya çıkar.

Literatürde bunun kanıtı var. Tanınmış edebi karakter Sherlock Holmes, Dr. Watson ile yaptığı bir sohbette şu ifadeyi ortaya koydu: “Kurallarda asla istisna yapmam. İstisnalar kuralı çürütür."

"A" seçeneğinin kurnazlığı pratik hayatta da bulunur. Saha jeolojisinde çalışırken karık, jeokimyasal, hidrokimyasal numuneler almak zorunda kaldım. Ve bir şeyi doğrulamak için numunelere ihtiyacımız olduğunu asla raporlarda söylemedik veya yazmadık. Numune almanın amacı, bir kaya kütlesindeki bazı yararlı bileşenlerin (veya metallerin) yüzdesini (örneğin) analitik olarak belirlemekti. Veya teknolojik zenginleştirme sürecinde cevher kütlesini test etmek için teknolojik numuneler alındı.

Ve anladığınız gibi burada hiçbir şey onaylanmadı, ancak tartıldı, kontrol edildi, test edildi, hesaplandı. Her şey kurallara göre, fizik ve kimya yasalarına göre, önceki araştırmacıların deneyimleri kullanılarak yapıldı ve hiçbir istisnaya izin verilmedi. Birinin bir tür istisnalar icat etmeye başlayacağını düşünmek bile saçma. En güvenilir insan içgüdüsü olan kendini koruma içgüdüsü işe yaradı.

Bu yüzden şu ifadenin saçmalığına şaşırdım: "İstisna, kuralı doğrular." Günlük konuşmada sağlam bir şekilde yerleşmiştir ve özüne inmeden bir nesnenin yüzeyinde süzülmeye alışmış birçok bilge tarafından muzaffer bir bakışla söylenir.

Parti ve hükümetin daha önce bilinen yönergelerini ve direktiflerini başarılarla rakamlarla "doğrulamanın" moda olduğu Sovyet döneminde bize geldi. İstisnalara (yani, istenen sonuçların doğrulanmaması) genellikle izin verilmemiştir. Bunun için yetkililer ikramiyelerden, görevlerden, pozisyonlardan, uzun zamandır beklenen dairelerden ve her türlü beklentiden mahrum bırakıldı. İyi bir çalışan, programın ilerisinde ve istenen sonuçlarla nasıl rapor verileceğini bilen kişi olarak görülüyordu. Ve bu, nadir istisnalar dışında bir kural haline geldi.

Onaylamak, üst makamları memnun etmek demektir. Bu, hiçbir istisnanın engel olmadığı, hala yerleşik ve çok dürüst olmayan kurallarla onaylanır.

Yorumlar

İstisna her zaman kuralın kendisinden daha güçlü olduğu için yasanın çiğnenebileceğini "istisna kuralı kanıtlar". Böyle (ironik ve alaycı) bir bağlamda, mantıktan yoksun bu ifade aklı başında insanlar tarafından anlaşıldı. Bu yüzden sıkıştı.
Başından itibaren iyi düşünülmüş bir kuralın istisnalara ihtiyacı yoktur. Bunlar: askeri düzenlemeler, çoğu güvenlik talimatı, trafik kuralları vb.
Fikrinize gelince,

Başı ve sonu mantıksız olan bir cümle birçok kişinin kafasını karıştırır. "İstisnalar yalnızca kuralı onaylar" - bu doğru mu? Genellikle anlaşmazlıklarda bir tür "koz" haline gelir. Bir rakip, bir başkasının yargılarını neyin çürüttüğüne dair bir örnek verdiğinde, bazen kullanımının ne kadar doğru olduğunu düşünmeden benzer bir aforizma söyler. Açıklamanın altında hangi tarihi detay yatıyor, kim söyledi? Bu kelimeler ne anlama geliyor ve bunları doğru şekilde nasıl kullanmalı?

ifade anlamı

Her şeyden önce, istisnanın kuralı doğruladığını iddia etmek ancak kuralın çalışılıp kanıtlanmasıyla mümkündür. Akla gelen ilk şey, yanlış yazılan kelimelerin olduğu Rus dilinin kurallarıdır. Tüm koşullarla çelişiyorlar ve yazımlarının hatırlanması gerekiyor. Benzer bir durum diğer kanun ve yönetmeliklerde de olur, ancak çoğu zaman diğer kanunlar bunlar üzerinde işlemeye başlar.

Örümceklerin avcı olduğu kuralına bir istisna örneği, meyve ve yapraklarla mutlu bir şekilde beslenen bir türdür. Doğadaki bir başka örnek de Avustralya'daki pembe Hillier Gölü'dür. Bir bardaktaki su bile pembe olacaktır. Bu bir istisnadır, çünkü sıradan su her zaman berraktır ve tüm su kütleleri farklı mavi ve mavi tonlarına sahiptir.

görünüm tarihi

Cicero ilk bakışta en saçma kombinasyonu söylemedi, ancak bu prensibi Lucius Cornelius Balba'nın savunmasında ilk kullanan oydu. Kadeş'in yerlisi olan Balba, Pompey ile arkadaştı ve ona ikinci bir vatandaşlık olan Roman'ı verdi. Muhalifler, siyasi bir anlaşmazlığı kışkırtmak için Balba'yı çifte vatandaşlıkla suçladı. Gerçek şu ki, Roma hukukunda bir açıklama vardı: bazı milletlerin temsilcileri çifte vatandaşlığa sahip olamazdı, yani aynı anda hem Galyalı hem de Romalı olmak imkansızdı. Ancak aynı zamanda çifte vatandaşlık konusunda genel bir yasak da yoktu.

Bundan Cicero mantıklı bir sonuç çıkardı: İstisnaları özellikle şart koşmanız gerekiyorsa, o zaman bu istisnaların geçerli olduğu bir kural vardır. Bu durumda bunun anlamı şudur: çifte vatandaşlık elde edemeyen uyrukların bir listesi varsa, bu açıklama yalnızca listelenen uyruklar için geçerlidir. Bu bir istisnadır. Ve listede adı geçmeyen diğer tüm halklar, yerlilerinden vazgeçmeden Roma vatandaşlığı alabilirler. Bu, formüle edilmemiş olmasına rağmen zaten genel bir kuraldır. Sonuçta, çifte vatandaşlık prensipte yasaklanmışsa, o zaman neden ayrı bir liste ve oldukça kısa bir liste yazalım?

Cicero, Cades'in "yasaklılar listesinde" olmadığını, bunun da Balba'nın çifte vatandaşlığın tüm avantajlarından yararlanabileceği anlamına geldiğini belirterek, bu tür bir düşünce doğdu.

toplumdaki örnekler

İstisnanın yalnızca kuralı doğruladığı anlayışına ilişkin yukarıdaki örnekler, "yasak değil - izin verilen anlamına gelir" ilkesi olarak da adlandırılabilir. Toplum bunu kendi kurallarını oluşturarak kullanır. Hiçbir yerde kayıtlı olmamaları nedeniyle döngüseldirler ve genellikle hükümet reformlarından sonra birbirlerinin yerine geçerler. Bu nedenle, istisna, Taş Devri'ndeki kuralı doğrular, ancak çağımızda zaten bağımsız bir kural olabilir.

Eğitim kurumlarında bulunan modern bir örnek: "Mükemmel" olan öğrencilerin topluma uyum sağlamaları, programda başarılı olmayanlara veya orta düzeyde olanlara göre daha zordur. Bireyler bunu reddediyor, ancak çoğunlukla kural işe yarıyor. Bu "istisnalar" ile onlardan etkilenenler arasındaki karşıtlık büyük rol oynar. Öyleyse neden istisna kuralı kanıtlıyor?

ifade neden doğru

Tam olarak, üzerinde hareket ettiği kişilerin sayısı istisna sayısını önemli ölçüde aştığı için. İstisna kuralı ispat eder ifadesi %95 kanunu gibidir. Harekete geçtiği ve bir kural oluşturduğu çok sayıda durum vardır. Ancak bu ilkenin ne kadar gerekli olduğunu, nerelerde uygulandığını ve etki alanından çıkmanın ne kadar nadiren mümkün olduğunu görmemizi sağlayan istisnalardır.

Bu nedenle, kuşların uçan yaratıklar olduğuna ve uçmak için kanatlara ihtiyaçları olduğuna inanmak adettendir. Peki bu durumda tavuklar, penguenler, devekuşları ne olacak? Bu örnekler karşısında kimse kuralın yanlış olduğunu ve kuşların uçmadığını söylemez. Aksine büyük çoğunluk uçar ve yukarıdaki ifadeye uymayan kısım, kuralı vurgular ve uygulanması için gerekli şartları açıklar.

Kuralın istisnası: geçerli olmadığında

Bir rakiple bir tartışma yürütürken, bunların yalnızca istisnalar olduğunu söyleyerek tüm argümanlarını çürütmek büyük bir hata olur. Bir yerde bir sınır olacak ki, kuralın geçerli olduğu durumlardan daha fazlası olacağı zaman o zaman bu konudaki bilgi eksikliği aşikar olacaktır. Tartışmalarda evrensel bir argüman olmadığı için bu ifadenin arkasına saklanmak kategorik olarak imkansızdır.

Aksine, cümle doğru bir şekilde formüle edildiğinde, ifadenin kendisi kendini gösterir: Çoğu durumda "mükemmel" olan öğrenciler topluma iyi uyum sağlamazlar, çoğu kuş uçar olarak kabul edilir, örümceklerin büyük çoğunluğu yırtıcıdır, ancak diğer türler

Bu nedenle, "İstisna kuralı onaylar" ifadesinin tamamı bir tür kayıp son değil, Cicero'nun konuşmasının kendisidir. Mantık üzerine inşa edilmiştir ve bir aforizma kullanmanız gerektiğinde yönlendirilmesi gereken kişi odur. Bu, birçok kişinin kullandığı gibi bir anlaşmazlıkta bir silah değil, istisnaları dışında elbette kuralın kendisi haline gelen güzel bir ifadedir.